הנשיא הרצוג השתתף בהערכת מצב של משרד החוץ

    שלמה ריזל No Comments on הנשיא הרצוג השתתף בהערכת מצב של משרד החוץ

    בצל הלחימה המתמשכת, נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הבוקר בחיתוך המצב היומי של משרד החוץ המתקיים מאז פרוץ המלחמה, בליווי שר החוץ אלי כהן ובכירי המשרד. הרצוג: "בד בבד עם היכולת שלנו להכריע את האויב ולהשיב את החטופים, אנחנו צריכים את הלגיטימציה המדינית ולא רק למערכה אלא גם ליום שאחרי"

    8:26
    01.05.24
    חדשות קול חי No Comments on אזעקות בצפון; צה"ל תקף בחמישה מרחבים בדרום לבנון | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל הלחימה המתמשכת, נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הבוקר בחיתוך המצב היומי של משרד החוץ המתקיים מאז פרוץ המלחמה, בליווי שר החוץ אלי כהן ובכירי המשרד.

    תחילה קיבל הנשיא סקירה אודות פעילות המשרד ואמר: ״אין ספק שתפיסת הביטחון של ישראל ‏כרוכה בצורה אדוקה בתפיסת מדיניות החוץ של המדינה, והיכולת לקבל אשרה מדינית לביצוע פעולות צבאיות בדיוק כמו התכלית המדינית שהוגדרה כאן״.

    הנשיא הודה לעובדי משרד החוץ ואמר: ״אני מודה לשגרירים ולנציגים שנמצאים בחזית, הם עובדים מסביב לשעון, עבודה קשה ומקצועית. אני מבקש למסור לכל עובדות ועובדי משרד החוץ את תודתי מעומק הלב״.

    הנשיא התייחס לסוגיית חברות התעופה הזרות ואמר: ״חשוב לי לומר שאנחנו נמצאים במערכה מאוד קשה ומאוד מורכבת, ובד בבד עם היכולת שלנו להכריע את האויב ולהשיב את החטופים, אנחנו צריכים את הלגיטימציה המדינית ולא רק למערכה אלא גם ליום שאחרי.

    מפה אנחנו מוציאים קריאה לחברות התעופה הזרות – להתחיל לחזור לנחות בארץ, לדרוש את זה מהם, הגיע הזמן שנראה אותן פה, הגיע הזמן להתחיל להניע את גלגלי המשק במטרה לעורר את הפעילות הכלכלית והמשקית, כדי לחזק את הקשרים הכלכליים של ישראל, וכמובן להמשיך ולתמוך בפעילות האמיצה, החשובה והנחושה של כוחות צה״ל וכוחות הבטחון באשר הם, כדי לאפשר לנו שקט ושלווה בגבולות ולהביא בסופו של דבר אופק מדיני לאזור כולו״.

    שר החוץ, אלי כהן: ״משרד החוץ עומד בחזית הזירה הבינלאומית. יותר מ-54 משלחות הגיעו לביקורי סולידריות בישראל מאז 7 באוקטובר, בהן יותר מ-30 ביקורי ראשי מדינות ושרי חוץ, מה שמעיד על התמיכה חסרת התקדים שישראל זוכה לה בעולם במאבקה בארגון הטרור חמאס.

    נציגויות ישראל קיימו יותר מ-7,000 ראיונות ותדרוכים לתקשורת הבינלאומית ותכני המשרד בדיגיטל זכו לחשיפה של יותר מ-2.2 מיליארד צפיות. בנוסף, נציגויות ישראל ברחבי העולם מקדמות עצרות תמיכה, בראשן עצרת חסרת תקדים בוושינגטון עם יותר מרבע מיליון משתתפים. נציגויות ישראל מלוות עשרות ביקורי משפחות חטופים, בין היתר בביקוריי שלי באו"ם בניו יורק, ז'נבה ובבריסל.

    אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג על פעילותו הברוכה ותרומתו הרבה לחיזוק הפעילות המדינית הבינלאומית".



    0 תגובות